هشدار
با توجه به شیوع ویروسی جدید که باعث خرابی کلیه برنامه ها و فایل های دیتابیسی می گردد، از کلیه کاربران خواهشمند است حتما بصورت روزانه از نرم افزار طلوع (در سخت افزاری مجزا از سیستم مثل:فلش مموری و CD یا هارد اکسترنال) فایل پشتیبان تهیه نمایند. همچنین از کلیه مدیران درخواست میگردد که انجام این کار را حتما بر عهده شخص قابل اعتمادی قرار دهند و نیز پیگیری نمایند که حتما این کار به صورت روزانه انجام پذیرد و فایل بک آپ در محلی غیر از کامپیوتر نگهداری شود . بدیهی است در صورت عدم انجام این کار و ویروسی شدن سیستم هیچ مسئولیتی متوجه شرکت نخواهد بود.

۱۷ رفتاری که نباید از مدیران سر بزند

>, کل دسته ها, هتل و هتلداری>۱۷ رفتاری که نباید از مدیران سر بزند

۱۷ رفتاری که نباید از مدیران سر بزند

۱۷ رفتاری که نباید از مدیران سر بزندReviewed by saeed on Dec 21Rating: 4.5رفتار مدیران17 رفتاری که نباید از مدیران سر بزند

مسئولیت های مدیر رستوران بسیاز زیاد است و البته این قضیه هم میتواند خوب و هم بد باشد.اگر دوست دارید برخی از بزرگترین اشتباهات مدیریتی را انجام ندهید و میخواهید بدانید چه کارهایی را هرگز نبایدانجام داد،  برای مطالعه ی این متن کمی وقت صرف کنید.

بدرفتاری با کارکنان

اگر منصف یا خوش برخورد نباشید، عواقب رفتارتان دامنگیر خودتان خواهد شدف به این صورت که کارمندانی خواهید داشت که نسبت به شغلشان احساس علاقه و وفاداری نمیکنند و رستوران بدون داشتن کارمندانی که خودشان را وقف کارشان میکنند، نمیتواند موفق شود.

اجازه ی اظهار نظر ندادن به مشتری

همیشه به مشتری فرصت دهید تا اگر مشکلی دید بتواند با شما درمیان بگذارد.میتوانید به میز مشتریان سرکشی کنید یا کارت های نظر سنجی روی میز قرار دهید.در غیر این صورت هیچ راهی برای فهمیدن نقاط ضعف و اشتباهاتتان نخواهید داشت.

نادیده گرفتن شکایات مشتریان

اگر مشتری برای بیان شکایت وقت صرف کرد،پس بسیار مهم است که خواسته ی او را جدی بگیرید و هر کاری انجام دهید تا رضایت او را جلب نمایید.مثلا با عذر خواهی، برگرداندن هزینه ی غذا و یا با دادن کوپن هایی برای غذاهای بعدی.

به مشتری بگویید حق با او نیست

حتی اگر میدانید شکایت مشتری مسخره و بی معنی است، دلیلی ندارد به او بگویید که اشتباه میکند و حق با او نیست.خیلی اهمیت دارد که شکایت تمام مشتریان را جدی بگیرید حتی آنهایی که بی معنی به نظر میرسند.

نادیده گرفتن شبکه های اجتماعی

هر از چندگاهی شبکه های اجتماعی مثل فیس بوک، توئیتر و سایت های بررسی مثل Yelp را چک کنید تا دریابید مشتریان در مورد رستوران شما چه نظراتی داده اند.خیلی مهم است که تاثیر کارتان را روی مشتریان بدانید.

بحث آنلاین با مشتریان

شبکه های اجتماعی موقعیت های بسیار خوبی را برای ارتباط و پاسخ دهی به مشتریان فراهم میکنند اما این موقعیت میتواند در مواردی مثل بحث یا توهین، برایتان مشکل ساز شود.همیشه به یاد داشته باشید که همه میتوانند مشتری آنلاین شما را ببینند.

واضح نبودن شرح وظایف کارمندان

کارمندان شما نمیتوانند ذهنتان را بخوانند و از نظرات شما مطلع شوند.اگر میخواهید ظروف به صورت خاصی روی میز قرار گیرند یا چدمان میز به روش ویژه ای انجام شود،باید نظرتان را واضح بیان کنید.دستورات واضح باعث صرفه جویی در زمان و انرژی میشود

نگهداشتن کارکنان تنبل

آیا کارمند تنبلی دارید که با تأخیر میرسد یا کلا بد کار میکند؟  شغل شما به عنوان یک مدیر این است که رستوران را به روال خوب و درستی اداره کنید و با نگهداشتن کارمندانی که کارشان را به درستی انجام نمیدهند، نمیتوانید به این هدف دست یابید.

سختگیر و قانونمند بودن

قانونمند بودن خوب است اما درک کنید که همیشه نمیتوانید سختگیر باشید. به تناسب موقعیت اگر چشم پوشی از اجرای بعضی قوانین ( در صورتی که باعث زحمت نشود ) باعث خوشحالی مشتری میشود، این کار را انجام دهید.
نادیده گرفتن مشکلات.
چکه کردن شیر آب، یک گزینه ی ارزان در منو، کارمندانی که به خوبی با شما همراهی نمیکنند، تجهیزات شکسته و …. این مشکلات را اصلا نادیده نگیرید. با نادیده گرفتن آنها در آینده با مشکلات بیشتری مواجه خواهید شد.

آموزش نظم و انضباط

اگر از کارمندی اشتباهی سر زد ،مسلما باید در مورد آن صحبت کنید ( و یا احتمالا عکس العمل انضباطی نشان دهید) اما هرگز این کار  را در حضور مشتریان انجام ندهید.برای مهمانان رستوران دیدن این صحنه ناراحت کننده است و باعث میشود مشتریان تمایلی به بازگشت مجدد نداشته باشند.

ارتباط نامناسب با مشتریان

اگر تغییر قابل توجه و مهمی در برنامه یا منوی رستوران ایجاد نمودید، باید به کارمندان اطلاع دهید. عدم اطلاع آنها باعث میشود رستوران شما از نظر مشتری در سطح خوبی دیده نشود.

خود را بالاتر از قانون دیدن

قوانین رستوران برای همه وضع شده اند تا از آنها پیروی شود و این موضوع شامل مدیران هم میشود.وقتی شما به گونه ای برخورد نمایید که به نظر برسد خودتان را بالاتر از قانون میبینید، رفتارتان الگوی بدی پیش روی کارکنان قرار میدهد.

اجازه دهید مشتری با نارضایتی رستوران را ترک کند

شما باید هر کار منطقی که از توانتان بر می آید انجام دهید تا مشتریان رستوران را با رضایت و خوشحالی ترک کنند .حتی در راه این هدف ممکن است مجبور شوید یک غذای گران قیمت و یا کوپن غذا را مجانی در اختیار مشتری ناراضی قرار دهید.این کار شاید ضرر مالی به نظر برسد اما در طولانی مدت این روش سودمند خواهد بود.

عدم اطلاع از وضعیت هر بخش از رستوران

آیا میتوانید تمام کارهایی را که کارکنان آشپزخانه انجام میدهند، توضیح دهید؟ در مورد سروکننده های غذا و پیش خدمتان؟ به عنوان مدیر رستوران وظیفه ی شماست که از تمام اتفاقاتی که در زمان کارتان رخ میدهد، مطلع باشید.

خودداری کردن از بیان تعریف و  بازخوردهای مثبت

دانستن نقاط ضعف و اشتباهات کارکنان اهمیت به سزایی دارد اما به همین اندازه هم دانستن اینکه چه کارهایی را به درستی انجام داده اند حائز اهمیت است.اطلاع از این مورد باعث میشود کارمندان شادتر و راضی تر باشند و در نهایت رستوران موفق تری خواهید داشت.

فراموش کردن مشتری

به یاد داشته باشید تنها دلیل رونق داشتن کار رستوران شما مشتریانتان هستند. همیشه باید نیازهای آنها را در درجه ی اول اهمیت قرار دهید. شاید مدیریت رستوران مسئولیت بزرگی باشد اما با پرهیز از این ۱۷ نقطه ضعف ، اولا میتوانید مدیر بهتری باشید، ثانیا میتوانید به رستوران خود در جهت موفقیت بیشتر، کمک کنید.

توسط |دی ۱ام, ۱۳۹۵|موضوعات: خواندنی, کل دسته ها, هتل و هتلداری|برچسب: , |0 نظر

ارسال نظر

 
  • هشدارReviewed by Sunrise on Nov 5Rating:

    هشدار
    با توجه به شیوع ویروسی جدید که باعث خرابی کلیه برنامه ها و فایل های دیتابیسی می گردد، از کلیه کاربران خواهشمند است حتما بصورت روزانه از نرم افزار طلوع (در سخت افزاری مجزا از سیستم مثل:فلش مموری و CD یا هارد اکسترنال) فایل پشتیبان تهیه نمایند.

    همچنین از کلیه مدیران درخواست میگردد که انجام این کار را حتما بر عهده شخص قابل اعتمادی قرار دهند و نیز پیگیری نمایند که حتما این کار به صورت روزانه انجام پذیرد و فایل بک آپ در محلی غیر از کامپیوتر نگهداری شود .

    بدیهی است در صورت عدم انجام این کار و ویروسی شدن سیستم هیچ مسئولیتی متوجه شرکت نخواهد بود.

    قابل توجه کلیه مراکز اقامتی کشور که از نرم افزار هتلداری طلوع استفاده میکنند.
    بدینوسیله به اطلاع می رسانیم
    سامانه جدید درخواست شده از سوی اداره محترم اماکن در نرم افزار طلوع طراحی شده است و هیچ نیازی به خریداری سامانه جدید و یا تغییر نرم افزار وجود ندارد.
    و طبق برنامه زمانبندی شده همکاران ما سیستم جدید را برای شما نصب خواهند کرد. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر با شرکت طلوع تماس بگیرید.

     .:. راه های ارتباطی با شرکت طلوع .:.  

       کانال تلگرام طلوع