در دنیای امروز ، دیگر هیچ کسب و کاری بدون رقیب نیست و موفقیت در کسب و کار شما بستگی به میزان شناخته شدن برند شما توسط مردم دارد. یکی از راه های معرفی کسب و کارها به مردم استفاده از تبلیغات اینستاگرام است.

استفاده از شبکه های اجتماعی در ایران به شدت افزایش داشته است و یکی از بهترین راه های تبلیغات ، شبکه های اجتماعی هستند. با توجه به همه گیر بودن شبکه اجتماعی اینستاگرام ، این نرم افزار یک هدف مناسب برای تبلیغات کسب و کار شما است. شما با انجام تبلیغات اینستاگرام می توانید برند خود را به صورت انبوه در سراسر ایران معرفی نمایید.

یکی دیگر از مزیت های تبلیغات اینستاگرام ، توانایی تعامل با کاربران است ، شرکت های بسیاری با راه انداختن کمپین های تبلیغاتی اقدام به تبلیغات اینستاگرام خود می کنند و موفقیت های چشمگیری داشته اند. چون در این فضا کاربر به راحتی با شما در ارتباط است و نظر خود را درباره برند شما اعلام می کند ، به شما پیام می دهد و علاقه مندی های خود را مشخص می کند.

تبلیغات اینستاگرام شاید یکی از بهترین روش های تبلیغات در حال حاضر باشد. شما با هزینه ای اندک ، بدون هیچ گونه زحمتی برند خود را مطرح می نمایید. روش های متفاوتی برای تبلیغات اینستاگرام وحود دارد که شما باید با توجه به نیاز خود برترین آنها را برگزینید.

آموزش گام به گام تبلیغات در اینستاگرام:

گام اول : ساخت پیج اینستاگرام :

اولین قدم برای شروع تبلیغات اینستاگرام ، ساخت یک پیج اینستاگرام می باشد. شما باید در این صفحه ، اطلاعات کسب و کار خود را به صورت کامل بنویسید.توجه داشته باشید که نامی کاملا منطبق با کسب و کار خود انتخاب نمایید و حتما لوگو خود را به عنوان تصویر پروفایل خود قرار دهید و برای شروع دوستان خود را فالو کنید.

گام دوم : تبدیل پیج اینستاگرام به پیج کاری

یکی از مواردی که در پیج کاری خود بهتر است رعایت کنید ، تبدیل پیج اینستاگرام خود به یک پیج کاری است. شاید دیده باشید در برخی از پیج های اینستاگرام ، دکمه های متفاواتی مانند تماس ، آدرس و ایمیل وجود دارد. این اکانت ها به اکانت کاری تبدیل شده اند

برای اینکار شما باید ابتدا یک پیج در فیسبوک بسازید و سپس اکانت اینستاگرام خود را به پیج فیسبوک خود متصل نمایید. با اینکار پیج شما تبدیل به یک پیج کاری شده و می توانید دکمه هایی مانند تماس و ایمیل را به پیج خود اضافه کنید

علاوه بر این شما می توانید آماری دقیق از پیج خود را مشاهده کنید که در تبلیغات اینستاگرام کمک بسیاری به شما خواهد کرد. شما قادر خواهید بود تا آمار بازدید کاربران از پروفایل ، میزان توجه به پست ها ، میزان کلیک بر روی وبسایت و … را به صورت دقیق مشاهده نمایید.

گام سوم : استراتژی کسب و کار

خب ! شما یک پیج اینستاگرام کاری ایجاد کردید و حالا باید شروع به کار کنید. اما قبل از اینکه پستی ارسال کنید کمی فکر کنید و تبلیغات اینستاگرام را به صورت هدفمند پیش ببرید. با کمی تحقیق متوجه خواهید شد مشتریان شما در اینستاگرام ، بیشتر به دنبال چه نوع محتوایی هستند. برای این کار می توانید پیج های رقیبانتان را که دارای فالوور فعال هستند را بررسی نمایید و بررسی کنید کدام محتوا دارای لایک و کامنت بیشتری هستند پس می توانید با صرف کمی زمان ، این مورد را بیابید.

گام چهارم : شناخت تبلیغات اینستاگرام

حالا شما می دانید چه محتوایی باید ارسال کنید و شناخت مناسبی نسبت به مشتریان خود پیدا کرده اید. اما پست های خود را در چه زمانی باید ارسال کنید ؟

زمان ارسال پست در تبلیغات اینستاگرام بسیار مهم است و در هر کسب و کاری متفاوت است. شما باید با توجه به کسب و کار خود و مشتریانی که با شما در ارتباط هستند ، این زمان را به دست آورید. یکی از فاکتور های بسیار مهم در تبلیغات اینستاگرام ، سن کاربران است. اگر موضوع کسب و کار شما مربوط به نوجوانان و جوانان است معمولا اوایل صبح نمی تواند تایم مناسبی برای ارسال پست باشد ولی اگر موضوع کاری شما مرتبط با کارمندان است ابتدای صبح می تواند زمان بسیاری خوبی برای تبلیغات اینستاگرام شما باشد.

 

گام پنجم: شروع تبلیغات اینستاگرام

به این فکر نکنید که حالا که پیج خود را تازه ساخته اید ، نباید فعالیت خوبی در آن داشته باشید. یک بازه زمانی را در نظر بگیرید (برای مثال هر ۲ روز ) و طبق آن پست های خود را ارسال کنید.

در ارسال پست های خود استفاده از هشتگ ها را فراموش نکنید ، یکی از ارکان تبلیغات اینستاگرام ، استفاده از هشتگ ها است. اینکار به کاربران کمک می کند تا شما را راحت تر پیدا کنند و به کسب و کار شما فرصت دیده شدن بیشتری می دهد.

گام ششم:  تبلیغات اینستاگرام با تمام امکانات

اینستاگرام امکانات جذاب و متفاوتی را به کاربران ارائه می کند ، شما می توانید ویدئو ارسال کنید ، در روز تعداد زیادی استوری بگذارید ، در استوری ها نظر سنجی برگزار کنید و …

اگر به دنبال موفقیت در تبلیغات اینستاگرام هستید ، استفاده از این امکانات را فراموش نکنید ، شما باید از تمامی این ویژگی ها برای تبلیغات اینستاگرام خود استفاده نمایید. پست های خود را به هر دو صورت عکس و ویدئو ارسال کنید و از استوری استفاده کنید.

گام هفتم: افزایش فالوور اینستاگرام

حالا شما یک پیج اینستاگرام دارید که می دانید چطور باید آن را اداره کنید ، پست ها را در چه زمانی ارسال کنید و چه تعدا  پست در روز ارسال کنید. اما برای افزایش فالوور باید چه کاری انجام دهید ؟

مواردی که در بالا گفته شد ، به خودی خود ، می تواند به افزایش فالوور اینستاگرام شما کمک کند اما به اندازه ای نیست که بتواند کسب و کار شما را به خوبی گسترش دهد و تبلیغات اینستاگرام شما را تکمیل نماید. اما بهترین راهکار چیست ؟

خرید فالوور هدفمند در حال حاضر بهترین روش افزایش فالوور اینستاگرام می باشد. در این روش افرادی شما را فالو می کنند که علاقه مند به موضوع کاری شما هستند و می توانند برای شما به مشتری تبدیل شوند. این روش بسیار ساده است و نیاز به هیچ گونه دانش تخصصی ندارد. شما می توانید برای پیج خود توسط فرم درخواست فالوور ، فالوور های هدفمند خود را کسب کنید.

فرم درخواست خرید فاوور اینستاگرام

گام هشتم: تعامل با کاربران

هرچقدر شما پست های مناسب در پیج اینستاگرام خود قرار دهید و هر چقدر هم که فالوور های فعالی داشته باشید اگر با آنها در تعامل نباشید ، تبلیغات اینستاگرام شما کامل نمی شود. شما باید به خوبی با فالوورهایتان تعامل برقرار کنید و با آنها در ارتباط باشید.

یکی از روش های تعامل با کاربران همانطور که گفته شد ایجاد نظر سنجی در استوری است. با توجه به تحقیقات انجام شده این کار توجه فالوور ها را تا ۹۹ درصد نسبت به استوری ساده افزایش می دهد و شما می توانید با این کار به خوبی با کاربرانتان ارتباط برقرار کنید

یکی دیگر از روش های تعامل با کاربر ، استفاده از درخواست کامنت است ، شما می توانید سوالی را مطرح نمایید و از کاربرانتان درخواست نمایید تا در کامنت ها پاسخگوی سوال شما باشند ، سعی کنید سوالی را مطرح نمایید که کاربران علاقه مند به پاسخگویی به آن باشند.

گام نهم: تداوم تبلیغات اینستاگرام

زمانی که پیج اینستاگرام شما قدرت کافی را به دست آورد ، از تبلیغات ایسنتاگرام دست نکشید و سعی کنید هر ماه تحقیقاتی بر روی فالوور هایتان انجام دهید تا بتوانید بهینه ترین زمان و بهینه ترین تعداد پست را به دست آورید. تبلیغات در شبکه های اجتماعی بسیار برای کسب و کار شما مفید خواهد بود.

اصول تبلیغات اینستاگرام

اما هر فردی نمی تواند یک کمپین تبلیغاتی اینستاگرام را مدیریت کند. شما باید با اصول تبلیغات در شبکه های احتماعی آشنا باشید و بتوانید به خوبی آنها را مدیریت کنید. شاید بتواند در مورد اصول تبلیغات در فضای اینترنت کتاب ها نوشت ، اما موارد اساسی اصول تبلیغات اینساگرام را با هم مرور می کنیم.

۱٫ تبلیغات نیاز به پیگیری دارد

اگر تبلیغاتی انجام می دهید باید آن را به صورت حرفه ای پیگیری کنید. شما باید بتوانید تعداد کاربران جذب شده از هر کمپین را ردگیری کنید و برای تبلیغات بعدی خود گزارشی مفصل در اختیار داشته باشید.این کار به شما کمک می کند تا تبلیغات بعدی خود را بهتر و هدفمندتر انجام دهید. اگر شما تبلیغاتی نامناسب داشته باشید و گزارشی از آن نداشته باشید ، هیچگاه بهبودی در روش تبلیغاتی شما ایجاد نمی شود و پیشرفتی در این زمینه نخواهید داشت.

۲٫ تبلیغات هدفمند نمایید

در هر روش تبلیغاتی ای که انتخاب کرده اید سعی کنید هدفمند تبلیغ کنید. موضوع کاری شما باید با محیطی که در آن تبلیغ می کنید متناسب باشد تا کاربرانی که جذب می کنید را راحت تر بتوانید به مشتری تبدیل کنید. اگر تبلیغات شما متناسب با موضوع کاری شما نباشد ، مسیری سخت برای تبدیل فالوور ها به مشتری در پیش خواهید داشت.

 

۳٫ در تبلیغات همه اطلاعات را منتشر نکنید

محتوایی که شما در تبلیغات به کاربر می دهید نباید کامل باشد ، شما باید بتوانید با شعاری جذاب ، دادن گیفت های متفاوت مانند کد تخفیف و … کاربر را به سمت خود بکشانید. متنی را انتخاب کنید که کاربر را جذب کند . می توانید چندین کمپین را به هم مرتبط کنید. به عنوان مثال در کمپین تبلیغات اولیه هیچ نامی از برند خود نبرید و در کمپین شماره ۲ برند خود را نمایان کنید. در این موارد باید سعی کنید در تبلیغات سری اول محتوایی استفاده کنید که کاربر آن را به یاد بسپارد و به دنبال اینکه این تبلیغ در مورد چیست فکر کند (تبلیغات ماکارانی مک در تلویزیون را به یاد بیاورید که از بهترین نمونه های این نوع تبلیغات اما در سطح شبکه ملی بود)

۴٫ در ازای انجام کاری ، هدیه بدهید

یکی از بهترین روش های تبلیغات اینستاگرام ، تبلیغاتی است که در آن کاربر در ازای انجام کاری (مانند پاسخ به سوال و یا تگ کردن دوستان) هدیه ای دریافت کند و یا در یک قرعه کشی شرکت داده شود. بازدهی این روش بسیار بالاست و شما می توانید به راحتی کاربران خیلی خوبی دریافت نمایید و افرادی که به انها دسترسی ندارید را با پیج خود آشنا کنید.

با انجام این ۴ مورد سعی کنید تبلیغات خود را پیش ببرید. البته همانطور که در ابتدا گفته شد اصول تبلیغات در اینستاگرام بسیار گسترده می باشد و می توانید با مطالعه بیشتر نکات بسیار زیادی را به دست بیاورید.

۵. کپشن های جذاب بنویسید

کپشن خود را به نحوی بنویسید که بتواند توجه مخاطب را جلب کند، خواندن آن آسان باشد و مخاطب را به تعامل تشویق کند. برای اینکار ابتدا باید به محتوای پستتان نگاه کنید و مرتبط با آن بنویسید.

  • مختصر و مفید بنویسید: نوشته طولانی و غیرمرتبط مخاطب شما را خسته می‌کند. کپشن مکملی برای عکس شماست. اجازه بدهید عکس هم با مخاطب سخن بگوید!
  • کاربردی بودن را فراموش نکنید: هدف اصلی پست را فراموش نکنید. مثلا اگر محصولی از برندتان را در یک عکس معرفی می‌کنید، دادن اطلاعات کافی درباره‌ی محصول یا نحوه‌ی خرید (یا تخفیف!) ضروری است.
  • خلاق و شوخ طبع باشید: همه‌ی ما تبلیغات خلاقانه بسیاری را به یاد داریم که شاید حتی مصرف کننده محصول آن برند نبوده‌ایم، اما بخاطر خلاقیتی که در معرفی آن محصول بکار رفته بود، آن تبلیغ یادمان مانده است. نیازی نیست همیشه با یک لحن رسمی با مخاطب خود حرف بزنید. شوخ طبعی می‌تواند باعث شود فالوورها شما را دوست داشته باشند.
  • سوال بپرسید: نظرخواهی از فالوورها بهترین راه تعامل با مخاطب‌ها است. درباره‌ی نقاط ضعف و قوت برند، نیازها و درخواست‌های مخاطب و هر چیز دیگری که به ذهنتان می‌رسد سوال کنید و جواب ها را با دقت بخوانید.
  • قصه بگویید: قصه‌گویی یکی از قدیمی‌ترین سرگرمی‌های دنیاست که توانسته است شکل مخصوص به خودش را در اینستاگرام هم پیدا کند. با قصه‌گویی می‌توانید برندتان را بهتر به فالوورها توضیح بدهید. مثلاً می‌توانید در قالب چند استوری صفر تا صد تولید یکی از محصولات خود را در قالب یک قصه روایت کنید.
  • اصول پلتفرم را رعایت کنید: نکاتی مثل بکاربردن کلمات مهم‌تر در آغاز کپشن و استفاده درست از هشتگ ها را رعایت کنید.

۶. از هشتگ استفاده کنید

هشتگ کمک می‌کند پست شما بیشتر دیده شود. اما هشتگ زمانی موثر است که مرتبط با محتوایی که منتشر می‌کنید، استفاده شود. هشتگ غیر مرتبط یک نوع اسپم است. درحالیکه یک هشتگ خوب ‌می‌تواند تا راه‌اندازی یک کمپین یا جنبش هم پیش برود.

این اشتباه بزرگی است که  اگر پستمان را پر از هشتگ کنیم نتیجه بهتری می‌گیریم. حتی اگر پستتان هشتگ‌های زیادی دارد، تعدادی از آنها را در کامنت‌ها قرار بدهید؛ آنها کماکان کارکرد خود را خواهند داشت.

یادآوری می‌کنم، یک هشتگ مخصوص به خودتان بسازید، این باعث می‌شود راحت‌تر در ذهن مخاطب بمانید و همه شما را با پیام خودتان بشناسند.

یک مثال خوب در این زمینه، یک برند محصولات بهداشتی بانوان به نام Always است که در زمینه استفاده از هشتگ دست به کار جالبی زد. ایده‌ای که مطرح شد بر اساس یک نظریه علمی بود که می‌گفت دختران در سنین بلوغ دچار کمبود اعتماد به نفس می‌شوند. بنابراین برند آلویز هشتگ LikeAGirl# را ساخت و از بانوان خواست که در هر زمینه‌ای که به موفقیت رسیدند از این هشتگ استفاده کنند. نتیجه این بود که طی دو ماه: ۷۶ میلیون بازدید در سطح جهانی و ۴٫۴ میلیارد ایمپرشن دریافت کرد.

 

نتیجه گیری

اگر می‌خواهید در اینستاگرام موفق باشید، باید ابتدا در زمینه فعالیتتان خوب باشید. سپس باید یک استراتژی برای تولید محتوا داشته باشید. پست‌های بیشتری منتشر کنید و کیفیت آنها را بهتر کنید. به تدریج شما سبک خود را پیدا می‌کنید و صفحه‌تان هویت پیدا می‌کند.

در طول این مسیر شما باید یاد بگیرید با فالوورهایتان تعامل داشته باشید. برای آنها جذاب و آموزنده باشید و کنجکاوی‌شان را برانگیزید. آنها هم در مقابل شما را دنبال می‌کنند و به شما وفادار خواهند ماند. پس رمز موفقیت در ایجاد محتوای باکیفیت و تعامل با کاربران است.

 

منبع هایفالور