برای فروش هر چه بیشتر محصولات اینترنتی و افزایش و جذب مشتری باید به خریداران اطمینان بدهید و برای آن ها امکان پی گیری محصول خریداری شده را قرار دهید.

آیا میخواهید فروش تان را افزایش دهید؟ چه مصرف کنندگان تصمیم بگیرند که چیزی بخرند یا خیر، اغلب موضوع محرک های روان شناسی کوچک است ، محصول شما ممکن است عالی باشد، اما اگر سایت شما برای موفقیت تنظیم نشده باشد، اتفاق خوبی برایتان نخواهد افتاد پس راه چاره چیست ؟

برای افزایش فروش اینترنتی چه می توان کرد؟ همانطور که در این بخش خواهید خواند قبل از اینکه سایت خود را درگیر تغییر و ارتقا کنید و یا هزاران تومان به مشاور بدهید، راه حل ساده تری را روانشناسان پیشنهاد می کنند.

خریداران به روش خاصی خرید می کنند و با توجه به حجم بالای حراج هایی که دریافت می کنند، فیلتر کردن سر و صدا چالش برانگیز است ، این مزیت متمایزی را به کسب و کارهایی می دهد که واقعا درک کرده اند و فهمیدند که مصرف کنندگانشان چگونه با صفحات وب ارتباط برقرار کرده اند در نتیجه، باید به دنبال تغییرات ظریفی باشید که بازدید کنندگانتان را افزایش دهد.
انجام این کار وقت زیادی را نمی گیرد، و اثرات آن آسان اندازه گیری می شوند ، شما می توانید تست های A / B را در دو نسخه مختلف انجام دهید تا ببینید کدام کارایی بهتر انجام می شود و در عرض چند روز به شما نتایج می دهد تا بتوانید به جلو حرکت کنید و پیشرفت کنید در این بخش از رازهای موفقیت شغلی ۱۰ ترفند روانشناختی وجود دارد که شما می توانید آنها را پیاده سازی و آزمایش کنید تا بتوانید فروش وب سایت خود را افزایش دهید.

۱٫ ارسال رایگان.
مصرف کنندگان قیمت محصولی که می بینند را قبول دارند. این به این معنی است که اگر بخواهید از کاربر هزینه ارسال یا انبارداری بگیرید، باید هزینه آن را در قیمت اولیه محصول ذکر کنید. هنگامی که خریداران بعدا متوجه هزینه های اضافی می شوند، مضطرب می شوند و باعث می شود تا از تکمیل خریدارهایشان اجتناب کنند.
هنگامی که شما توضیح دهید که ارسال رایگان است، آنها به نام تجاری شما اعتماد می کنند و احساس می کنند شما کار را به نفع آنها انجام می دهید – به خصوص در مقایسه با هزینه ارسال قیمت بالای رقبایتان.

۲٫ قیمت کالاهای خود را با برچسب ۹۹ در پایانشان بگذارید.
این به عنوان اثر علامت چپ شناخته می شود ؛ زمانی که یک کاربر قیمت ۱۴،۹۹۹ تومان را به جای ۱۵ هزار تومان می بیند، یک اختلاف روانی در وی ایجاد می شود او ترغیب می شود که ۱۵ هزار تومان پرداخت نمی کند علاوه بر این، او این محصول را در محدوده ۱۰-۱۵ قرار می دهد، به جای ۲۰-۱۵٫ با وجود اینکه فقط یک تک تومنی تفاوت دارد، اما کاربران فکر می کنند این محصولات مقرون به صرفه تر هستند.

۳٫ ارائه محصولات ارتقاء داده شده.
در پایان فرآیند پرداخت، محصولات ارتقا پیدا شده را پیشنهاد کنید. ممکن است مصرف کننده شما قصد داشته باشد ۱۰۰ هزار تومان خریداری کند که در طول فرآیند تصمیم گیری و فرآیند پرداخت، او خود را قانع خواهد کرد که خرید خوبی کرده است.
برای مثال، اگر شما محصولی ۱۰ هزار تومانی را ارائه دهید، به احتمال زیاد، خریداری می کند. او فکر خواهد کرد، “۱۰ تومان چه تفاوتی خواهد داشت؟” زیرا او قبلا از لحاظ روان شناسی روی قیمت اولیه تنظیم شده است.

۴٫ ایجاد حس عجله ؛ غیرمستقیم او را به عجله در خرید تشویق کنید.
خریداران به احتمال زیاد می توانند این کار را انجام دهند وقتی که فکر کنند زمان محدود و کمی برای انجام این کار وجود دارد ؛ زمانی که آنها بر این باور باشند که می توانند همان محصول را برای فردا یا یک هفته بعد با قیمت مشابه (و یا پایین تر) خریداری کنند، احتمالا امروز خرید کمتری می کنند.
هنگامی شما یک احساس فوری ایجاد کنید، منجر به فروش سریع تری می شود و این می تواند اینگونه باشد که تعداد محدودی از این محصول باقی مانده است. شما همچنین می توانید توضیح دهید که قیمت های پایین فعلی برای مدت طولانی باقی نخواهند ماند و این سیگنال ها تصمیم خرید خریدار را تحریک می کند.

۵٫ آدرسی برای نگرانی ها.
کسی که درباره خرید یک محصول در وب سایت شما فکر می کند، ممکن است نگران خریدش باشد و این سوالات را از خود بپرسد که :آیا ارزش پولش را دارد؟ آیا می توانم بهترش را در جای دیگری پیدا کنم؟ آیا مانند عکسش خواهد بود؟
در صفحه محصول، می توانید به این نگرانی ها پاسخ دهید. بخش “سوالات متداول” موثر است، شما همچنین می توانید پاسخ ها را روی توضیحات محصول مربوط کنید ؛ شما می توانید توضیح دهید که چرا این محصول ارزش پول پرداختی اش را دارد و چرا این محصول با ارزش ترین نوع است و ویژگی های خاصش را برجسته می کند.
انجام این کار باعث می شود مصرف کنندگان از انجام جستجو های اضافی جلوگیری کنند و یا به عقب برنگردند تا از خرید اجتناب کنند.

۶٫ نشان دادن اعتبار، یکی از ارزشمند ترین ترفندها.
اضافه کردن نوعی از توصیف های مشتری یا آمار باعث افزایش فروش خواهد شد ؛ این امر به ویژه زمانی موثر است که شما این اطلاعات را در نزدیکی دکمه “خرید” قرار دهید. او می فهمد که تنها نیست و نام تجاری شما محترم است و به مشتری اعتماد زیادی دارید.

۷٫ دادن احساس ارزشمندی به مشتریان .
مشتریان از دادن توجه به آنها لذت می برند. این می تواند به صورت تخفیفی تخصصی یا ارائه کمک به نیازهای او و یا با ایجاد کل فرایند پرداخت به عنوان انعطاف پذیر و یا درصورت امکان منعطف تر و آسان تر کردن کل فرایند پرداخت باشد. زمانی آنها احساس اعتماد به نفس می کنند که شما (یا سایت شما) در طول خرید از آنها مراقبت کند، در این صورت احتمال بیشتری برای تأیید خریدشان وجود خواهد داشت.

۸٫ پیگیری پس از خرید.
همانطور که ما در مورد مشتری بعدی فکر می کنیم، اما حفظ خریداران قدیم اغلب بسیار ارزشمند است؛ کاربری که چندین بار محصولات شما را خریداری می کند، بسیار بیشتر از یک کاربر یا خریدار جدید به شما کمک خواهد کرد.
این تاکیدی بر ایجاد مشتریان وفادار است و زمانی که آنها احساس می کنند که توسط نام تجاری شما قدردانی می شوند، احتمال بیشتری پیدا می کنند که خرید دوباره ای انجام دهند و حتی تجربه خود را با دوستانشان به اشتراک بگذارند.

می توانید یک ایمیل شخصی به مشتری خود در مورد تجربه خریدش ارسال کنید یا اگر خلاق تر هم باشید بهتر؛ اگر شما آدرس او را دارید، می توانید یک آیتم سفارشی را برایش ارسال کنید یا تخفیفی در مورد محصولات آینده خود را به او ارائه دهید.

۹٫ داستان موفقیت خود را بگویید.
مردم دوست دارند داستان پشت سر افراد موفق را بدانند؛ وب سایت شما می تواند به طور موثری داستانتان را به اشتراک بگذارد. از طریق متن، ویدیو یا سایر رسانه ها، شما می توانید نشان دهید که چه کسی هستید ؛ دلیلی که کسب و کارتان را آغاز کرده اید چه بوده و چه مشکلاتی را حل کردید.
وضوح این کار به مشتریان شما کمک می کند که عشق و علاقه در پشت این اعداد و تصاویر را ببینند. به علاوه، یک مشتری که به داستان شما اعتقاد دارد، ممکن است محصول شما را فقط برای حمایت از کارتان خریداری کند.

۱۰٫ از اثر متوسط و میانه استفاده کنید.
زمانی که شما سه محصول مشابه دارید، مصرف کنندگان احتمالا بیشتری دارند که آنها را بخرند ؛ هنگامی که تنها یک گزینه ارزان تر در کنار یک گزینه گران تر وجود دارد، به طور متوسط گزینه ارزان تر انتخاب خواهد شد.
با این حال، اضافه کردن گزینه سوم، باعث می شود کاربران بخواهند خرید وسطی با قیمت متوسط را انتخاب کنند. این کارها به این دلیل اثر می کند که گزینه گران ترین به عنوان یک لنگر عمل می کند و پیشنهاد وسطی را به عنوان گزینه ای با ارزش و خوب احساس می کند.

تاثیر روش های فوق ثابت شده و موثر است اما در هر کسب و کار متفاوت است؛ شما باید به تغییرات ظریفتان ادامه دهید تا ببینید کدام نسخه به طور موثری برای رسیدن به حداکثر توانایی شما کار می کند. جمع آوری این داده ها از نتایج، منجر به یک چرخه سریع حرکت و فروش بیشتر خواهد شد.

 

منبع: فردای بهتر