– زمانهای غیر فصلی low season
– برای تورها یا مسافران گروهی
– راهمای تورها یا متصدی تورهای مسافرتی
– تخفیف به مسافرینی که از قبل اتاق رزو میکنند
– برای میهمانانی که طولانی مدت اقامت دارند
– برای سمینارها ؛ کنفرانسها و اقامت اینگونه برنامه ها
– برای شرکتهایی که دائم با هتل کار می کنند
– برای اداره هایی که تعداد زیادی کارمند دارند
– تخفیف به بازنشستگان یا افراد بالای ۶۰ سال سن
– تخفیف به همکاران
– برای میهمانانی که برای چندمین بار به هتل مراجعه می کنند مثل مشتریان قدیمی
– اقامت یک شب رایگان برای زوجهای که میهمانی عروسی خود را در هتل برگزار کرده اند

برای جشنها و میهمانیها مثلا اگر تعداد میهمان برای شام بیش از ۲۰۰ نفر باشد کرایه سالن محاسبه نخواهد شد ولی چنانچه تعداد میهمانان کمتر از سقفی که تعیین شده باشد کرایه سالن محاسبه خواهد شد

تخفیفی که هتلها در نظر میگیرند با برنامه ریزی ازپیش تعیین شده برای بالا بردن درصد اشغالی هتل است و مقدار تخفیف ها بستگی به سیاست های مدیریت هتل و سخاوتمندی انها و زمانهایی که هتل خلوت است دارد که می تواند با خلاقیت و نو اوری برنامه هایی ارایه دهند که مسافرین بیشتری را در زمان های مختلف جلب وجذب کنند که در زمانهایی که هتل خلوت است میزان درصد احتمال بالایی داشته باشد متاسفانه اغلب دیده میشود هتل ها تخفیف را برای افراد یا مشاغلی ذر نظر می گیرند که از درامد بالایی برخوردارند و نیازی به تخفیف ندارند تخفیف را برای افرادی که درامد کمتری دارند و تعداد انها بسیار زیادتر است داده شود مثلا به بازنشستگان و پرستاران بیمارستان و کارکنان مخابرات و …..

که بتوانند با برنامه ریزی صحیح تعداد زیادتری در زمان خلوتی مسافر را جلب و جذب کنند . مدیریت هتل برنامهای برای بالا بردن درصد اشغالی هتل نداشته باشد و حاضر میشوند تعداد زیادی از اتاق ها خالی بماند از بی برنامگی و نا اگاهی مدیریت هتل است .

یک گارسن در هتل وظایف سنگین و مهمی دارد. اگر به آنها به خوبی عمل نکند

ناراحتی های بسیار ایجاد خواهد کرد و چنانچه به خوبی انجام وظیفه کند. در جلب رضایت مسافرین تاثیر فراوان خواهد داشت.

یک گارسن همانطور که میتواند مسافر را راضی نگهدارد. همانطور هم میتواند مسافر را ناراحت و رنجیده خاطر سازد.

هرچند اطاق عالی و به نحو احسن نظافت شود ساختمان زیبا و راحت و وسایل از حیث کامل باشد اما اگر از میهمان به خوبی پذیرایی نشود تمام زحمات از بین خواهد رفت. پس گارسن باید با رفتار و انجام وظیفه مکمل سایر تلاش ها بشود که در سایر قسمت های هتل انجام شده.

قبل از اینکه مشخصات و خصوصیات یک گارسن خوب را شرح دهیم یاد آوری این نکته ضروری است که ادب و سرعت برای یک گارسن فوق العاده ضروریست گارسن تمیز و مرتب باشد با مسافر بحث نکند و غذایی را که مسافر سفارش می دهد در حداقل مدت ممکن حاضر کند چرا که مسافر تا گرسنه نباشد سفارش غذا نخواهد داد. بنابراین وقتی سفارش غذا داد. هر آن منتظر است که غذای او سرو شود و در صورت تاخیر ناراحت خواهد شد.

گارسن باید اطلاعات کافی راجع به جاهای دیدنی شهر و یا حرکات قطارها هواپیماها داشته باشد زیرا نداشتن این اطلاعات باعث اتلاف وقت می شود. گارسن همچنین باید قیافه شناس و روان شناس باشد تا به محض برخورد بامسافر تا حدودی اورا بشناسد و چنانچه او را مشکوک تشخیص داد فورا به مسئولان هتل خبر دهد.

موقع وارد شدن به اطاق حتما درب بزند وقتی وارد اطاق می شود درب را ببندد هنگام صحبت کردن با مسافر لای درب ناپسند و موقع خارج شدن از اطاق مجددا درب را ببندد