مشتریان

>مشتریان

هدف اصلی شرکت طلوع زاینده رود رضایتمندی مشتریان خود از محصولات این شرکت میباشد.
برای فراهم شدن این هدف، طلوع زاینده رود در نرم افزار خود قابلیت های زیر را فراهم کرده است.

  • امکانات مدیریتی بهتر و کاراتر در نرم افزار طلوع

  • پیاده سازی حسابداری صنعتی در نرم افزار

  • یکپارچگی ۱۰۰% نرم افزار طلوع

  • پایین تر بودن هزینه نرم افزار طلوع نسبت به سایر نرم افزارهای مشابه و بالاتر بودن کیفیت و خدمات ارائه شده

  • کیفیت خدمات پشتیبانی بسیار بالاتر و هزینه پشتیبانی بسیار پایین تر (۱۰%-۲۰%) نسبت به نرم افزارهای مشابه

  • تحت پوشش قرار دادن حدود ۳۰۰۰ گزارش و تراز مختلف

خرید سیستم کامپیوتری برای هتل وظیفه ساده‌ای نیست امروزه وجود انواع مختلف از این سیستم‌ها به علاوه دشواری فرآیند خرید و نصب آنها به دو طریق محلی یا بین‌المللی این مسئله را بیش از پیش پیچیده کرده است و به علت عدم آشنائی مدیران با سیستم گردش کار هتل اکثراً نرم‌افزار درستی انتخاب نمی‌کنند و کنترل‌های ضروری را نمی‌توانند داشته باشند. اکثر این سیستم‌ها به صورت کلی و با مقدار زیادی تفاوت در بیشتر هتل‌ها مورد استفاده هستند علاوه بر این بخش‌هائی برای راحتی مسافران در نظر گرفته شده است، مدیریت هتل باید به نرم‌افزارهای مختلفی که برای اداره این بخش‌ها می‌تواند مورد استفاده باشد نیز بیندیشد برای شناخت این نرم‌افزارها باید هم به عملکرد کنونی آنها و هم به دورنمای امکاناتی که با استفاده از آنها برای هتل ایجاد می‌گردد توجه کرد و به این دلیل که سیستم‌های موجود و مورد استفاده در هتل‌ها بسیار متنوع می‌باشد، قدم بعدی شناخت نیازمندی‌های خاص هر هتل می‌باشد.
برای آگاهی از این مسئله بهترین گام برای شروع تجزیه و تحلیل عملکرد سیستم‌هائی که هم‌ اکنون در هتل وجود دارد و اینکه به کدامیک از انتظارات ما جواب نمی‌دهد و نیز چه امتیازاتی را دارا نمی‌باشند. مقدار کار سیستم‌های کامپیوتری در هتل‌ها بستگی به اندازه هتل و میزان عملکرد مورد انتظار متصدی کامپیوتر است. در هتل‌هایی که به‌صورت زنجیره‌ای کار می‌کنند باید سیستم‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مشابهی مورد استفاده قرار گیرد. یکی از عمده‌ترین انتظارات هتلداران، امکانات و سرویس‌دهی پس از نصب است.

در حال حاضر اکثر هتل‌ها از سیستم دستی یا ماشینی استفاده می‌کنند و علت آن عدم اطلاع صحیح از کامپیوتر و نرم‌افزارهای مختلف هتلداری و تفاوت آنها می‌باشد مطلب زیر می‌تواند به مدیران و صاحبان هتل تا حدود زیادی در انتخاب نرم‌افزار از بین نرم‌افزارهای گوناگون کمک کند.
نرم‌افزارهای بسیاری تحت عناوین نرم‌افزارهای هتلداری، پذیرش، رستوران، رزرو، صندوق و . . . نوشته‌اند و در بعضی از هتل‌ها نصب و در حال استفاده می‌باشند ولی آیا تمامی این نرم‌افزارها دارای قابلیت‌های یکسانی هستند؟ آیا یک برنامه نویسی که می‌خواهد سیستمی را بنویسد مراجع مورد استفاده وی یکسان است؟ آیا تحلیل‌گر سیستم اطلاعات کافی از سیستم و گردش کار هتل و حسابداری و . . . داشته است؟
اکثر نرم‌افزار نویسان با توجه به آن مقدار اطلاعاتی را که از سیستم پذیرش یک هتل به‌دست می‌آورند یا با مدیر هتل صحبت می‌کنند اقدام به نوشتن نرم‌افزار خود می‌کنند. (این اطلاعات همراه با دخالت سلیقه‌های افراد نیز همراه است و لذا سیستمی که آن برنامه‌نویس می‌نویسد طبعاً خام و فقط دارای قابلیت‌های ابتدائی می‌باشد. چرا که به‌طور اصولی، عملی و علمی سیستم گردش کار یک هتل را بحث نکرده است) و بدین طریق انواع نرم‌افزارها همگی کار هتلداری انجام می‌دهند نوشته می‌شود ولی آیا تمامی آنها نیازهای واقعی یک هتل را برآورده می‌کند.
بررسی‌هائی که در هتل‌های مختلف انجام شده و نرم‌افزارهای گوناگون مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته به گزارشات بسیار مهم و ضروری اصلاً اشاره‌ای نشده و به همین دلیل سیستم درستی ندارند و با وجود داشتن کامپیوتر بسیاری از آمارها را نمی‌توانند داشته باشند و باید دستی انجام دهند که این مهم باعث شده بسیاری از مدیران تیزبین هتل بعد از خرید نرم‌افزار و کار با آن رضایت چندانی نداشته باشند و دائم در حال تغییر برنامه نرم‌افزاری می‌باشند که در نهایت کیفیت مطلوبی به‌دست نخواهند آورد.
با دستکاری‌هائی که هر بار روی سیستم انجام می‌دهند وضعیت چرخه کار هتل بدتر از روز اول شده
نرم‌افزارهای مورد بحث به دو بخش اساسی فرانت آفیس (Front Office) و بک ‏آفیس (Back Office) و نیز سیستم‌های تلفیقی تحت وب (Web based) تقسیم می‌گردند.

ـ نرم افزارهای فرانت آفیس شامل:
۱. پذیرش
۲. صندوق
۳. رزرواسیون
۴. سیستم اعتبارات هتل و . . .
۵. خانه‌داری
۶. کاست کنترل قیمت‌ها
۷. بنکوئت
۸. نمکدون
۹. تریا
۱۰. کافی‌شاپ
۱۱. روم سرویس
۱۲. تیاره
۱۳. روتیسری
۱۴. کنار استخر
۱۵. کارکنان
۱۶. حسابداری مدیریت فرانت آفیس شامل گزارشات مدیریتی و کنترل نرم‌افزارها اسناد حسابداری و تست روند عملیات

ـ بک آفیس شامل:
۱. نرم‌افزارهای انبارها (فنی مهندسی، ملزومات، خواروبار، مواد فاسدشدنی، نوشابه)
۲. سیستم‌های تبدیل مواد (قصابخانه، قنادی، نانوائی و . . .)
۳. اموال
۴. نگهداری مواد شکستنی
۵. حقوق و دستمزد لینک شده با سیستم حضور و غیاب موجود در هتل و حسابداری هتل
۶. سیستم صدور چک و . . .
۷. سیستم‌های لاتین پذیرش
۸. صندوق
۹. مدیریت حسابداری لاتین
۱۰. گزارشات تلفیقی ترازنامه حسابداری و سود و زیان کل هتل‌ها سیستم‌های نگهداری اطلاعات جاری که در زمان قطع شبکه یا سرور مرکزی وظیفه خدمات‌رسانی به صندوق مرکزی و پذیرش و رزرواسیون را به عهده دارند تا در زمان قطع شبکه یا قطع کابل خللی در جریان پذیرش میهمان، رزرو میهمان و یا خروج میهمان به وجود نیاید.
شامل نرم‌افزارهای پذیرش، صندوق و رزرواسیون مختصر سیستم حسابداری پرک، علاوه بر گزارشات معمول امور حسابداری از قبیل ترازها، دفاتر، اسناد، خلاصه دفاتر، خلاصه اسناد و… گزارشات و نمودارهای تحلیلی و جامع به شرح ذیل در نظر گرفته شده است:
• انواع گزارشات مدیریتی و تحلیلی در سطح حسابهای تفضیلی
• انواع گزارشات تفکیکی در سطوح مختلف حسابها
• انواع گزارشات ارزی
• انواع گزارشات در خصوص کالاهای در راهی، قابل سفارش، مصرفی و …
• انواع گزارشات مقایسه ای
• امکان انجام گزارشات توسط کاربر (Report Generator)
• امکان ذخیره گزارشات به فرمت های مختلف ( pdf, Excel, Wordو …)

کلیه بنگاههای اقتصادی از قبیل سازمانها، ارگانها، نهادها و هتل ها و … بسته به سایز و شرایط تجاری و عملکردی،‌ محلی برای نگهداری کالاها در نظر گرفته می شود.

گزارشات ویژه:
• ارائه انواع گزارشات کنترل کارکرد های پرسنلی، حقوق پرسنل بر اساس تفکیکات درخواستی
• ارائه انواع گزارشات پرداختیها بصورت جاری و معوقه
• امکان ارائه گزارشات مربوط به سازمانها ذیربط (بیمه، مالیات، بانک و …)
• امکان انجام گزارشات توسط کاربر (Report Generator)
• امکان ذخیره گزارشات به فرمت های مختلف ( pdf, Excel, Wordو …)
• ارائه انواع گزارش در خصوص اطلاعات اولیه و به تفکیک مراکز
• امکان ارائه گزارش از میزان مواد اولیه مصرفی جهت تولید محصول یا فرمت (غذا، اتاق و هرگونه منبع درآمدی دیگر)
• امکان ارائه گزارش از میزان هزینه های انجام شده درخصوص تولید محصول یا فرمت به تفکیک هر آیتم
• امکان ارائه گزارش از میزان هزینه سربار و مستقیم در خصوص تولید محصول به تفکیک و در جمع
• امکان ارائه گزارش از قیمت تمام شده یک کالا و یا گروه کالا به تفکیک و در جمع
• امکان ارائه گزارش اسناد مالی صادر شده در خصوص تولید و تبدیل مواد اولیه به یکدیگر
• امکان ارائه گزارش از خروجیهای انبار و ورودیهای بخش تولید
• امکان ارائه گزارش مغایرت میزان مواد اولیه ورودی و مصرفی
• امکان ارائه گزارش مغایرت میزان مواد اولیه مصرفی ومیزان فروش انجام شده
• امکان ارائه گزارش از قیمت فروش انواع کالا و خدمات
• امکان ارائه گزارش در خصوص قیمت تمام شده بخشهای مختلف (مراکز هزینه)
• امکان ارسال کلیه گزارشات به محیط های Pdf، Word ،Excel و…
• امکان ایجاد گزارش دلخواه توسط کاربر (REPORT GENERATOR)
• و دهها گزارش مدیریتی و کاربری دیگر

با توجه به عدم وجود کامل این قابلیت ها و امکانات در نرم افزارهای مشابه، برخی از هتل ها در سال های اخیر اقدام به تعویض نرم افزار خود و انتخاب نرم افزار هتلداری طلوع نموده اند.

  • هشدار
    با توجه به شیوع ویروسی جدید که باعث خرابی فایل های دیتابیس می گردد، از کلیه کاربران خواهشمند است حتما بصورت روزانه از دیتابیس سرور نرم افزار طلوع (در سخت افزاری مجزا از سیستم مثل:فلش مموری و CD یا هارد اکسترنال) فایل پشتیبان تهیه گردد.
    بدیهی است در صورت عدم انجام این کار و ویروسی شدن سیستم هیچ مسئولیتی متوجه شرکت نخواهد بود.