وظایف عمومی مدیران هتل
از آنجایی که مدیران معمولا خدمات و کارها ی کلی را به مدیران و سرپرستان داخلی واگذار می کنند، خودشان نهایتا مسئولیت بررسی و نظارت بر کلیه کارها را برعهده دارند به نحوی که تمامی کارها و ارائه خدمات را به نحو احسن انجام دهند. در واقع مدیریت واحدهای اقامتی به معنای این است که تمامی کارها و مسائل مربوط به اقامت، رفت و آمد میهمانان، خورد و خوراک، گشت و گذار و همچنین سایر خدمات مربوط به مشتری توسط مدیر نظارت شود تا از انجام درست و اصولی آنها مطمئن شود.نرم افزار هتل داری ، نرم افزار حسابداری
آنچه مسلم است بسیاری از این وظایف در هتل های بزرگ توسط سایر مدیران به انجام میرسد و معمولا در هتل های بزرگ مدیریت هتل کمتر با میهمانان در ارتباط است اما بجای آن با مدیران خود ارتباط بیشتری دارد در چنین هتل هایی نقش نظارتی مدیر هتل پر رنگ تر میشود و بیشتر با آمار و ارقام کار خواهد نمود . وظایف یک مدیر هتل به صورت روزانه به انجام میرسد و وی همواره میباید بکوشد که تمامی بخش های مختلف را در رسیدن به اهداف مشخص شده یاری دهد . یک مدیر هتل دست نیافتی نمیتواند مدیر خوبی باشد حال چه در هتلی 2 ستاره مشغول بکار باشد و یا در هتلی 5 ستاره !