چگونه به عنوان پذیرشگر کار خود را در هتل شروع کنیم؟

یک پذیرشگر در هتل وظیفه دارد تا به میهمانان کمک نماید تا فرآیند رزرو خود در هتل به انجام برسانند. به پرسش های آنان پاسخ داده و نیاز های میهمانان هتل را در زمان اقامتشان برآورده نماید. انتظار میرود پذیرشگران دارای برخوردی دوستانه ، حرفه ای و پاسخ گو باشند. بر اساس آمار منتشر شده از سوی اداره آمار کل ایالات متحده آمریکا این شغل تا سال 2018 با رشد 14 درصدی روبرو خواهد شد . این امر فرصتی بینظیر برای افرادی که تمایل دارند تا به عنوان پذیرشگر در هتل ها مشغول به کار باشند را فراهم میاورد. در ادامه این مقاله گام هایی ساده اما مهم را برای شما ذکر میکنم که به عنوان یک پذیرشگر میباید طی نمایید.

1- شرح شغلی خود را مطالعه نموده و آن را درک کنید

انجام این شغل در هر هتل متفاوت میباشد. در هر هتل وظایف مشخصی وجود دارد که پذیرشگر موظف با انجام ان میباشد. این وظایف شامل رسیدگی به رزرو ها ، کنسلی های ارسالی و مدیریت پرداخت ها ، پاسخ به پرسش های میهمانان ، رساندن پیام مراجعه کنندگان به میهمانان مقیم ، مدیریت کارهای میز پذیرش و پاسخ گویی به تلفن ها میباشد اما ممکن است نحوه انجام کار و استاندارد های هر هتل بادیگری فرق نماید لذا در بدو استخدام مطمئن باشید که درک درستی از فرآیند های انجام کار و وظایف محوله دارید

2- آماده باشید تا در شیفت های مختلف کار کنید

کار به عنوان یک پذیشگر نیازمند ان است که اماده باشید تا در زمان های مختلف روز در پست خود حضور داشته باشید در بیشتر هتل ها شیف های کاری برای پذیرشگران به صورت چرخشی تنظیم شده است ممکن است شما در شیفت صبح مشغول بکار باشید و تا در شیفت سب کار نمایید لذا میباید دارای برنامه زمانی باز برای کار در این پست باشید

3- اطلاعات علمی خود را افزایش دهید

در ایالات متحده آمریکا حداقل مدرک تحصیلی برای احراز این شغل دیپلم متوسطه میباشد .همچنین گذراندن دوره های تخصصی به شما در گرفتن این شغل کمک شایانی مینماید.

هتل ها مکانی بین المللی محسوب میشوند که از کشورهای مختلف میهمانان را پذیرش مینمایند لذا یادگیری زبان دوم برای شما مزیت بزرگی محسوب میشود همچنین مهارت های دیگری وجود دارد که در ادامه مهمترین آن ها را برای شما ذکر میکنم
یادگیری زبان دوم (ترجیحا زبان انگلیسی) به قدرت ارتباطی شما کمک میکند لذا شما میتوانید دوره های فشرده مکالمه زبان انگلیسی را بگذرانید
بخشی از کار پذیرشگر مربوط به مسائل مالی میشود لذا داشتن دید مالی شما را در رسیدگی به امور مالی متبحر مینماید لذا شما میتوانید دوره های مقدماتی حسابداری را بگذرانید
شما به عنوان پذیرشگر صورت هتل میباشید. بدنبال تمامی فرصتها برای اضافه نمودن بر بار عملی خود در زمینه های صنعت میهمانداری باشید در این زمینه خوانده مقالات و همچنین گزراندن دوره های تخصصی را پیشنهاد میکنیم

متصدی-پذیرش-هتل

4- تجربه کافی در دفتر و میز پذیرش را بدست آوردید

کار به عنوان پذیرشگر تحت آموزش و با دستیار مدیریت فرانت آفیس مهارت شما را در انجام این شغل افزایش میدهد .
پاسخ گویی به تلفن ، خوش امد گویی به میهمانان ، مرتب نمودن اسناد اداره و کار با برنامه رزرواسیون در بد امر موجب افزایش مهارت های شما در زمینه انجام شغل خواهد شد

5- مهارت های خدمت رسانی به میهمانان را افزایش دهید

کار نمودن به عنوان منشی و یا کار در امکان کوچک در پست هایی که با مشتریان در ارتباط است مهارت های شما را بعنوان یک پذیرشگر افزایش میدهد

از قبل فهرستی از سئوال و جواب های متداول را آماده نمایید ، سعی در حل مشکلات مطرح شده از سوی میهمانان داشته باشید ، روحیه خود را شاد نگه دارید و در زمان مصادف شدن با میهمانان حرفه ای بوده و با رویکردی مثبت به آنان گوش فرادهید

6- مهارت های خود را در کار با کامپیوتر و برنامه های هتلداری افزایش دهید

تعداد بسیار زیادی از هتل ها از برنامه های آنلاین برای رزرواسیون خود بهره میبرند و تقریبا تمامی هتل ها دارای نرم افزار هایی میباشند که برای انجام امور روزانه هتل از ان ها استفاده مینمایند. شما میباید سریعا نحوه استفاده از تمامی این برنامه ها را فراگیرید.

یادگیری برنامه های مخصوص هتل و برنامه هایی همچون Word,Excel,Outlook و کار با ایمیل برای شما بسیار مهم خواهد بود

7- تمامی مهارت های خود را فهرست نمایید

اشتباه رایجی که بیشتر افراد درگیر آن هستند آن است که برای تمامی شغل هایی که متقاضی آن هستند یک رزومه واحد ارسال میکنند هیچ کس حوصله خواندن اطلاعات نامرتبط را ندارد ! یک رزومه از مهارت های خود در رابطه با شغل پذیرشگری تهیه نمایید و مهارت های مرتبط با این شغل را که دارا میباشید در آن ذکر نمایید.

منبع هتل منیجر

به بالای صفحه بردن