مدیریت موثر در هتل

مدیریت هتل نیازمند توانایی ذاتی و انعطاف پذیری برای اداره چند کار به صورت همزمان است .شما باید هر لحظه به سرویس دهی به مشتریان و مدیریت کارکنان هتل در بالاترین سطح بازاریابی رسیدگی نمائید و رویدادها را طرح ریزی کنید.وظیفه شما این است که اطمینان یابید مشتریان در طول اقامتشان در هتل از رضایت و امنیت کامل برخوردارند این بدان معناست که شما مسئول هستید بررسی کنید که میزان تمیزی اتاق ها در چه سطحی است وآیا امکانات به صورت مناسب ارائه شده اند یا نه.

کارمندان خود را بشناسید

پیش از اینکه بتوانید دپارتمان های مختلف را مدیریت کنید، ابتدا باید دریابید که افراد مستقر در آن بخش ها چه وظایفی دارند.یک اتاق را تمیز کنید و زمان را بسنجید که چقدر تمیز کردن اتاق طول میکشد و چه چیزهایی به این منظور مورد نیاز است.

در بخش پذیرش کار کنید تا متوجه شوید چه تعداد از مشتریان ناراضی هستند و چه مشکلاتی توسط کارکنان رفع میشود که شما از آنها بی اطلاع هستید.

ممکن است فکر کنید که بسیاری از شکایات مشتریان را بررسی میکنید اما در واقع این کارمندان بخش پذیرش هستند که بخش بزرگی از این مشکلات را بدون کمک شما رفع میکنند.

برای صحبت با مدیر تأسیسات، مدیر پیش خدمت ها و  آشپز وقت بگذارید تا دریابید در یک روز عادی چه اتفاقاتی روی میدهد.

با داشتن این تجربیات شما از دو جهت در مدیریت موفق خواهید بود: اول اینکه شما از دانشی برخوردار میشوید که درک بهتری از کارمندان و شکایات و مشکلات آنها به شما ارائه میدهد ،دوم اینکه کارمندان احترام بیشتری برایتان قائل میشوند چون میدانند که از مسائل آنها مطلع هستید.برای مدیریت مؤثر هتل ، شما نیازمند حمایت و احترام کارکنان خود هستید و اگر چند مشکل همزمان پیش آمد باید بدانید چگونه آنها را اولویت بندی کنید.

هیأت نمایندگی 

هیأت نمایندگی کلید موفقیت مدیریت روزانه یک هتل است.مدیر به همه ی دپارتمانها سرکشی میکند اما کارمندان باید به مدیر دپارتمان خودشان گزارش دهند نه به مدیر هتل.با مدیران دپارتمانها جلسه ی روزانه و کوتاه مدت داشته باشید تا در مورد مسائل مهم آن روز صحبت کنید.مثلا ذکر کنید که تمام اتاق ها پر هستند بنابراین کارمندان بخش خانه داری باید با بیشترین سرعت ممکن کار کنند یا مثلا به سرآشپز یادآوری کنید که در سالن کنفرانس برای زمان ظهر تعداد ۱۰۰ دست غذای ناهار لازم است.

اگر ناظر تأسیسات قرار است در اتاقی تعمیرات انجام دهد،میتواند اطلاعات را به بخش خانه داری بدهد تا ابتدا تعمیرات انجام شود و سپس نظافت اتاق انجام گردد.اجازه دهید سرپرستان دپارتمانها کارمندانشان را مدیریت کنند اما خودتان به صورت سرزده  و تصادفی به کارشان سرکشی نمائید.مثلا وقتی در حال تمیز کردن و یا تعمیر اتاق هستند، اتفاقی به اتاق بروید تا سطح حرفه ای بودن آنها را بررسی نمائید.هر چه بیشتر با کارکنان هتل در تعامل باشید، حتی اگر به شما گزارش ندهند، بیشتر میتوانید روی انجام کار به بهترین نحو روی آنها حساب کنید.

پاداش به کارکنان

به دلیل گستردگی کار مدیریت هتل، هیچ راهی وجود ندارد که به تنهایی از عهده تمام کارها بربیائید.با داشتن پرسنلی که به خوبی آموزش دیده اند، میتوانید اطمینان یابید که مهمانان هتل، اقامتی راحت و به یاد ماندنی خواهند داشت. بیشتر اعضای کارکنان هتل را قشر کارگری تشکیل میدهند و در بخش هایی هستند که تحصیلات بالایی برای انجام کار نیاز نیست و اغلب این بدان معناست که از دستمزد بالایی هم برخوردار نیستند، در اکثر موارد حداقل حقوق یا کمی بیشتر از حداقل دریافت میکنند.

این مسائل باعث نمیشود که درجه اهمیت شغلی آنها را پایین فرض کنید، اتاق ها باید به بهترین نحو تمیز شوند، گارسون ها باید به منوی غذایی و مراحل سرو غذا مسلط باشند و پرسنل پذیرش هتل باید بسیار مؤدب و دوستانه برخورد کنند حتی وقتی که مهمانان با بی احترامی با آنها رفتار نمایند. یک سیستم پاداش دهی تعیین کنید تا به کارکنان انگیزه دهید بهتر کار کنند.این سیستم باعث میشود کارها به آسانی انجام گیرند. دپارتمانی که در طول هفته بالاترین رأی را در ارائه ی بهترین کارایی داشته معرفی کنید و پاداش های مالی کوچکی را برای آن دپارتمان در نظر بگیرید یا اگر کارمندی قبل از شما یک مسئله تأسیساتی را حل نمود به او پاداش دهید.نیاز نیست پاداش خیلی زیاد باشد، حتی پاداش های کوچک هم به مرور زمان باعث ایجاد انگیزه در کارمندان میشود و آنها را تشویق میکند که به خوبی کار کنند.

بازار وبرنامه ریزی

برای مدیریت مؤثر هتل، باید از چند ماه قبل برای رویدادها و ارتقاء کیفی آن برنامه ریزی نمائید.وارد کردن  زمینه های جدید تجاری برای موفقیت هتل بسیار ضروری است.مثلا در فصل تابستان برنامه ی بازاریابی خود را بر مبنای جشن ها و فستیوالهای تابستانی طرح ریزی نمائید.در فصل زمستان با برنامه ریزان رویدادهای مختلف تماس بگیرید تا برای اجرا و اقامت مهمانان کنفرانس ها روی هتل شما حساب کنند.رابطه خود را با تشریفات مجالس عروسی و سالن های اطراف گسترش دهید و پکیج های جذابی برای مهمانان عروسی ها پیشنهاد دهید که در سایر هتل ها ارائه نمیشوند مثل سرویس رفت و برگشت به مراسم عروسی.

 


به بالای صفحه بردن