چرا هر کسب و کار به حسابدار نیاز دارد؟ 1

حسابدار، یک سرمایه ارزشمند است.

• قصد دارم این مطلب را با یک سوال شروع کنم:
• » چرا هر کسب و کار نیاز به یک حسابدار دارد؟
• به نظر شما چرا هر کسب و کار هرچقدر هم کوچ باشد نیاز به یک حسابدار دارد؟ اصول حسابداری چیست و به چه معنایی است؟ آیا داشتن علم حسابداری کافی است یا اینکه حضور یک حسابدار در هر کسب و کاری الزامی است؟

• در سالهای اخیر، با حضور پررنگ تر میزان مالیاتی و تاکید آنها بر کنترل کلیه نقل و انتقالات مالی و دسترسی ایشان به کلیه اسناد معاملاتی، برنامه ریزی دقیق و کامل
جهت تنظیم امور کاری بسیار مهم و ضروری می باشد. از آنجا که اینکار بصورت حرفه ای تخصصی بوده و زمان و مهارت خاص خود را ایجاب می کند، پس یک مدیر
نمی تواند هم امور مدیریتی شرکت را برعهده بگیرد و هم به خوبی به ساماندهی امور مالی و تنظیم کردن دخل و خرج شرکت بپردازد.

اولین گام که یک مدیر باید بردارد انتخاب و گزینش یک نیروی خبره، معتقد، خالق و پرتالش در حرفه ی حسابداری است.

توجه داشته باشید برخی از کسب و کارهای کوچک به اندازه ایی بزرگ نیستند که به وجود یک نفر مجزا جهت حسابداری نیاز داشته باشند و در صورتی که مدیر به اندازه ی کافی زمان و فرصت دارد و یا حتی شمه ی خوبی در امور مالی، می تواند با شرکت در کلاس های آموزشی در موسسات و یا پیگیری مباحث آموزشی در سایت های حسابداری بصورت مقدماتی امورمالی کسب و کار خویش را در دست بگیرد.

• اما تاکید من در این زمینه بکارگیری یک حسابدارجهت انجام امور مالی و حسابداری می باشد. چرا؟
• در ادامه دلایل کامل و کافی را جهت استدلال خویش به شما ارائه می کنم:

ضرورت استخدام حسابدار

1 -هزینه تعهدات مالی را کاهش دهید. زیرا یک حسابدار می تواند سطح پایین تری از ریسک برای خطاهای انسانی، فقدان دانش مورد نیاز، زمان پرداخت ها و تعهدات مالیاتی فراموش شده و حساب های قابل دریافت به تعویق افتاده را جبران کند.
< حسابدار یک دارایی ارزشمند است.>

 

2 -اختلاف های مالی با شرکای تجاری خود را حل کنید. حسابدار می تواند به موقع به بررسی اختالفات پرداخته و از ایجاد آشفتگی در امورمالی جلگیری نماید.

3 -از جریان های نقدی خویش حفاظت کنید. شاید بدلیل مشغله زیاد متوجه پرداخت های معوق شده از سوی مشتریان خود نشوید. هرگونه تاخیری در پرداخت می تواند جریان نقدی را که شما برای پیش بردن کسب و کار کوچک خود به آن نیاز دارید، محدود سازد.

 

مقاله ادامه دارد …

 

 

منبع: استاد حساب

به بالای صفحه بردن