می‌توان از گردشگری به اندازه پول نفت درآمد داشت

به گزارش فارس، حسن خلیل‌آبادی در دوازدهمین گردهمایی جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی که در 2 اسفند ماه 1397 در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: ما باید با التماس نفت‌ خود را به دنیا بفروشیم تا نصف درآمد ترکیه که به‌راحتی از گردشگری به‌دست می‌آورد، نصیب‌مان شود.

همچنین افزود که: آیا جاذبه‌های گردشگری ترکیه بیشتر از ایران است، این در حالی که فقط عمر تهران به بیشتر از ١٠ هزار سال می‌رسد.

\"\"

رئیس کمیته گردشگری ادامه داد: راهنماها نقش زیادی در اشتغال زایی دارند، در بعضی از حوزه‌های صنعتی و پتروشیمی باید چند ده ‌هزار دلار خرج کنند تا شغل ایجاد شود اما در گردشگری نیازی به پرداخت پول زیادی نیست تا بتوانیم شغل ایجاد کنیم.

خلیل آبادی گفت: متاسفانه ما غافل شده‌ایم و چسبیده‌ایم به چیزهایی که باید به زحمت از آن‌ها پول درآوریم، در دوره پنجم مدیریت شهری به گردشگری و میراث فرهنگی اهمیت ویژه داده شده و شورای شهر در برنامه سوم شهرداری که از سال آینده شروع می‌شود، شهرداری را ملزم کرده لایحه‌ ایجاد سازمان گردشگری را ارائه کند.

وی گفت: این لایحه قبلا به شورا داده شده بود، اما به توسعه ساختار در شهرداری ایراد گرفتند، ما تلاش می‌کنیم این لایحه در سال ٩٨ تصویب شود.

به بالای صفحه بردن