مهارت هاي حرفه اي يك كارمند پذيرش

هر هتل از دو قسمت جلوی دید مهمان (فرانت آفیس) یا FRONT OFFICE و دور از نظر مهمان یا BACK OFFICE تشکیل شده است. متصدی و مسئول فرانت آفیس جایگاه ویژه ای در جذب و ارائه خدمات به مهمانان هتل را دارد. فرانت آفیس مرکز فرماندهی هتل در تمام روزهای سال بوده و شبانه روز فعال است. بنابراین آموزش کارمند پذیرش هتل یا فرانتس آفیس نقش و اهمیت بسیار مهمی برای هتلداران دارد.

متصدی یا کارمند پذیرش هتل کسی است که ضمن آگاهی از سازمان و تشکیلات هتل و بخش پذیرش میهمان (فرانت آفیس Front Desk Agent) از بخش های صنعت گردشگری نیز اطلاع و مهارت بالایی در برقراری ارتباط با میهمانان هتل دارد. کارمند پذیرش هتل یا (رسپشن هتل Receptionist) با قدرت بیان (فن بیان) و مهارت در فروشندگی می تواند خدمات و اتاق های هتل را به میهمانان معرفی و ارائه نماید. همچنین اطلاعات جامعی در مورد هتل و خدمات شهری و جاذبه های دیدنی منطقه دارد و باید از قوانین پذیرش میهمان و قوانین هتلداری آگاه باشد.

نرم افزار هتلداری، نرم افزار حسابداری

نرم افزار هتلداری، نرم افزار انبارداری، نرم افزار حسابداری

1-مهارت هاي ظاهري رسپشن :

لباس يونيفرم را تميز و اتو کشیده استفاده کنید. از اتيكت نام و سِمت بر روي يونيفرم استفاده کنید(سمت راست).كفش ها را تميز و واكس زده بپوشید. پشت پيشخوان با قامت راست بايستید. دست خود را در جيب نگذاريم و به ميز پذيرش يا ديوار تكيه نكنيم. 👨‍💼

2-كنترل بوي بدن رسپشن هتل:

از طريق دوش گرفتن و استفاده از دئو دورانت، تميزي و خوشبويي دهان، استفاده از عطر و آرايش، تميز نگه داشتن دست ها و كوتاه نگه داشتن ناخن ها نظافت را رعایت کنیم.

3-رفتار ذاتي رسپشن هتل:

در برخورد با میهمان بسيار مودب بوده و هرگز نشان ندهيد كه دربرابر میهمان كم تحمل هستيد،در مورد میهمان از ظاهر او پيش داوري نكنيد، با حوصله به صحبت میهمان ها گوش بدهيد،احتياجات میهمان را پيگيري كنيد.هميشه سعي كنيد تبسمي بر لب داشته باشيد.🙂

نرم افزار هتلداری، نرم افزار حسابداری

مطلب مرتبط: نکات ضروری در پذیرش هتل

به بالای صفحه بردن