مفاهیم مهم صنعت هتلداری ☀️
تعریف مفاهیم مهم صنعت هتل و هتلداری به منظور آشنایی با مهمترین عبارات و اصطلاحات این صنعت مهم است.
💫 نقشههایی که توسط معماران، مهندسین و یا مشاوران برای ارائه دستورالعملها و راهکارهای مورد نیاز برای پیمانکاران و پرسنل اجرایی ساخت و ساز ارائه میشود.
🔹 این پلانها یا نقشهها را میتوان برای تعیین مقدار و تعداد مواد و مصالح ساختمانی مورد نیاز و نیز ارزیابی الگوهای رفت و آمد ساکنان ساختمان، استفاده نمود.
🔹 انواع مختلفی از پلانهای معماری وجود دارد که عبارتند از:
هنگامی که یک ساختمان یا اتاق به طور افقی برش بخورد، ویوی پلان ساختمان یا اتاق به دست میآید.
به یک نمای عمودی از دیوار بیرونی یا اتاق داخلی، ارتفاع یا پلان ارتفاع گفته میشود.
معمولا به نمایش یک برش عمودی از یک ساختمان یا قسمتی از ساختمان، پلان بخش گفته میشود.
به یک نمای افقی از یک ساختمان کامل میگویند که نشان دهنده محل ساختمان، خطوط حد فاصل و مرز بندیها و محوطهسازی میباشد.
این پلان برای نشان دادن ویژگیهای خاص از ساخت و ساز یک مجموعه از جمله طرحهای قفسهبندی و قسمتبندی، تراشهای دکوری و یا طراحی مبلمان استفاده میشود.
نرم افزار هتلداری، نرم افزار انبارداری، نرم افزار حسابداری
1 – خدمت یک تجربه برای مشتری است.
2 – خدمت یک عملکرد است که توسط کارمند یا محصول اجرا میشود.
3 – هنگامی که یک خدمت تحویل داده شود، مهمان و ارائهدهنده خدمت هر دو بخشی از معامله هستند.
4 – کنترل و ارزیابی کیفیت خدمات دشوار است.
5 – مشتری و سازمان اغلب کیفیت خدمات را به طور متفاوت اندازهگیری میکنند.
6 – هنگامی که خدمت به عنوان یک تجربه تحویل داده شود و میهمان آن را احساس کند، امکان بازگشت تجربه میهمان وجود ندارد.
7 – برآورد هزینه تحویل خدمت دشوار است.
8 – مازاد تولید خدمت را نمیتوان در انبار ذخیره کرد.
9 – تقاضا و تحویل خدمت را میتوان برای افراد سفارشیسازی کرد.
10 – موفقیتآمیز بودن ارائه خدمات از دیدگاههای مختلفی قابل بررسی است.
11 – ارائه خدمت به شکل یکسری از وظایف تلقی میشود.
12 – خدمت یک استراتژی است.
13 – خدمت اغلب به عنوان یک ارزش افزوده برای یک محصول فیزیکی ارائه میشود.
14- خدمت جنبهای از زمان را نیز در خود دارد.
15 – وقتی قصد دارید خدماتی را خرید کنید، باید توجه کنید که مالکیتی وجود ندارد و یا در صورت وجود، بسیار محدود است.