مفاهیم مهم صنعت هتلداری ☀️

 

تعریف مفاهیم مهم صنعت هتل و هتلداری به منظور آشنایی با مهمترین عبارات و اصطلاحات این صنعت مهم است.

🔴 Architectural Plans ( پلان‌های معماری )

💫 نقشه‌هایی که توسط معماران، مهندسین و یا مشاوران برای ارائه دستورالعمل‌ها و راهکارهای مورد نیاز برای پیمانکاران و پرسنل اجرایی ساخت و ساز ارائه می‌شود.

🔹 این پلان‌ها یا نقشه‌ها را می‌توان برای تعیین مقدار و تعداد مواد و مصالح ساختمانی مورد نیاز و نیز ارزیابی الگوهای رفت و آمد ساکنان ساختمان، استفاده نمود.

🔹 انواع مختلفی از پلان‌های معماری وجود دارد که عبارتند از:

🔺 ویوی پلان:

هنگامی که یک ساختمان یا اتاق به طور افقی برش بخورد، ویوی پلان ساختمان یا اتاق به دست می‌آید.

🔺 ارتفاع:

به یک نمای عمودی از دیوار بیرونی یا اتاق داخلی، ارتفاع یا پلان ارتفاع گفته می‌شود.

🔺 بخش:

معمولا به نمایش یک برش عمودی از یک ساختمان یا قسمتی از ساختمان، پلان بخش گفته می‌شود.

🔺 پلات:

به یک نمای افقی از یک ساختمان کامل می‌گویند که نشان دهنده محل ساختمان، خطوط حد فاصل و مرز بندی‌ها و محوطه‌سازی می‌باشد.

🔺 جزئیات:

این پلان برای نشان دادن ویژگی‌های خاص از ساخت و ساز یک مجموعه از جمله طرح‌های قفسه‌بندی و قسمت‌بندی، تراش‌های دکوری و یا طراحی مبلمان استفاده می‌شود.

نرم افزار هتلداری، نرم افزار انبارداری، نرم افزار حسابداری

نرم افزار هتلداری، نرم افزار انبارداری، نرم افزار حسابداری

🔹 در زیر به 15 ویژگی اشاره می‌شود که شرکت‌ها و گروه‌های هتلداری فعال در این صنعت منحصرا برای تولید و تحویل خدمات در صنعت هتلداری در نظر می‌گیرند و موفقیت آنها به میزان تفاوت در نوع و کیفیت این خدمات بستگی دارد.

1 – خدمت یک تجربه برای مشتری است.
2 – خدمت یک عملکرد است که توسط کارمند یا محصول اجرا می‌شود.
3 – هنگامی که یک خدمت تحویل داده شود، مهمان و ارائه‌دهنده خدمت هر دو بخشی از معامله هستند.
4 – کنترل و ارزیابی کیفیت خدمات دشوار است.
5 – مشتری و سازمان اغلب کیفیت خدمات را به طور متفاوت اندازه‌گیری می‌کنند.
6 – هنگامی که خدمت به عنوان یک تجربه تحویل داده شود و میهمان آن را احساس کند، امکان بازگشت تجربه میهمان وجود ندارد.
7 – برآورد هزینه تحویل خدمت دشوار است.
8 – مازاد تولید خدمت را نمی‌توان در انبار ذخیره کرد.
9 – تقاضا و تحویل خدمت را می‌توان برای افراد سفارشی‌سازی کرد.
10 – موفقیت‌آمیز بودن ارائه خدمات از دیدگاه‌های مختلفی قابل بررسی است.
11 – ارائه خدمت به شکل یکسری از وظایف تلقی می‌شود.
12 – خدمت یک استراتژی است.
13 – خدمت اغلب به عنوان یک ارزش افزوده برای یک محصول فیزیکی ارائه می‌شود.
14- خدمت جنبه‌ای از زمان را نیز در خود دارد.
15 – وقتی قصد دارید خدماتی را خرید کنید، باید توجه کنید که مالکیتی وجود ندارد و یا در صورت وجود، بسیار محدود است.

نرم افزار هتلداری، نرم افزار انبارداری، نرم افزار حسابداری

به بالای صفحه بردن