انواع هتلها بر حسب ستاره 🎖

✅هتل های 2 ستاره :

👈تمیزی و راحتی و دکوراسیون منظم و هماهنگ از الزامات این هتل ها می باشد .

👈ارائه رتبه دو ستاره مستلزم داشتن بعضی و نه همه موارد زیر می باشد:
خانه داری بسیار خوب ، دکوراسیون جذاب و وجود تلویزیون رنگی در تمام اتاقها ، مبلمان با کیفیت، دارای رستوران با قابلیت ارایه سرویس در هر وعده غذایی ، استخر شنا ، خدمات رسانی به اتاق ها ، ورودی هتل با ظرفیت مناسب ، تخت هایی با اندازه معمولی و بزرگتر ، سرویس حمام خوب و زیبا ، قفسه های کافی ، امکانات تفریحی ، حوله و صابون با کیفیت بالا ، پرسنل آموزش دیده و لاندری و روم سرویس.

نرم افزار هتلداری، نرم افزار انبارداری، نرم افزار حسابداری

✅هتل های 3 ستاره :

🔶در هتل سه ستاره خدمات به طور کامل ارایه می گردد و به طور شایسته مدیریت می شود ، این نوع هتل ها دارای چشم انداز زیبا و امکانات گسترده اند .

🔷ارائه رتبه سه ستاره مستلزم داشتن بعضی و نه همه موارد زیر می باشد :

👈نظافت و خانه داری و نگهداری عالی
👈هال ورودی بزرگ با طراحی جذاب
👈 فضای پذیرش فعال 24 ساعته
👈 اتاق های بزرگ و راحت بدون سر و صدا با نور کافی و فضای نشیمن با دکوراسیون جذاب و گاهی نقاشی روی دیوار
👈 مبلمان با کیفیت بالا ، سیستم مرکزی تهویه هوا و سیستم حرارتی
👈اتاق های مفروش شده با کیفیت بالا و دارای تشک های عالی
👈 ترموستات کنترل درجه دما
👈سرویس حمام زیبا که بعضی از آنها دارای وسایل آرایشی ، صابون وحوله با کیفیت عالی است.
👈دارای سوئیت اتاق لوکس
👈محدوده زمانی گسترده جهت سرویس دهی به اتاق ها
👈 وجود دو دستگاه تلفن در اتاق یکی کنار تخت و دیگری در حمام یا روی میز
👈 استخر شنا در محوطه ساختمان یا نزدیک آن
👈خدمات بیدار کردن
👈 وجود بیش از یک رستوران با غذای عالی
👈 امکانات تفریحی برای میهمان از قبیل سونا ، گلف و . .
👈 ارایه خدمات ویژه از قبیل اتاق ملاقات پارک
👈اتومبیل توسط مستخدم.

نرم افزار هتلداری، نرم افزار انبارداری، نرم افزار حسابداری

✅هتل های 4 ستاره :

🔶این هتلها نه تنها باید کلیه خدمات لازم را ارائه دهند بلکه باید از خود هویتی داشته باشند .

🔷تأمین راحتی و آسودگی میهمانان هدف اصلی کارکنان می باشد ، آنها آموزش دیده، کارآمد و آگاه و مؤدب می باشند این نوع هتل ها دارای امکانات متنوعی هستند .

🔶ارائه رتبه چهار ستاره مستلزم داشتن بعضی و نه همه موارد زیر می باشد :

👈خانه داری و نگهداری فوق العاده از هتل
👈اتاق و فضای سبز
👈طراحی ساختمان بصورت خاص و جالب
👈هال ورودی لوکس،مبلمان بسیار خوب
👈فضاهای عمومی
👈آثار هنری ، کیفیت بالای فرش و گل تازه
👈چشم انداز محیط طبیعی و فوق العاده
👈فضای مناسب و دکوراسیون جذاب برای پذیرش
👈رزوراسیون بسیار سریع و کارآمد
👈کارکنان متعهد با یونیفرم ،وجود دربان
👈مدیریت متخصص
👈تجهیزات عالی رستوران و غذاهای متنوع
👈خدمات رسانی عالی به اتاقها
👈وجود اتاقهای بزرگ با نور کافی و مبل مناسب و زیبا ، دارای تلویزیون و دکوراسیون عالی و تزئین شده با کارهای هنری
👈دو تلفن یکی در کنار تخت و دیگری روی میز 👈دارای تشک راحت و پتوی اضافه و تخت های بزرگ و معمولی
👈سرویس دهی بصورت دو مرتبه در روز به اتاق ها
👈حمام بسیار تمیز با صابون وسایل آرایش و حوله
👈جعبه کمک های اولیه ، آیینه مناسب جهت اصلاح و آرایش
👈سیستم خشک کن دست
👈در اختیار قرار دادن لباسهای راحت به میهمانان
👈سیستم روشنایی هوشمند در حمام و اتاق خواب
👈سایر امکانات مثل حمل و نقل ، روزنامه رایگان و …

نرم افزار هتلداری، نرم افزار انبارداری، نرم افزار حسابداری

✅هتل های 5 ستاره :

👈 ساختمانهای جداگانه
👈تعداد اتاقها : هتل لوکس و مجلل با دست کم 150 اتاق در هتلهای موجود و 155 اتاق در هتلهای جدید
👈تصفیه های مرکزی : با ضمانت گرمای مطلوب (18-25 درجه سیلسوس) با یک تر موسسات که با آن بتوان گرمای اتاق را در همه اتاقها و جاهای همگانی تنظیم نمود.
👈 گرمابه ها و دستشویی ها : حمام های کاملاً شخصی در هر اتاق (حداقل دارای وان با 120 سانتی متر طول) رختکن و دستشویی ها برای مهمانان در طبقاتی که محل استراحت همگانی است.
👈 تلفن با ارتباط بیرونی در هر اتاق، سیستم درونی تلفن در همه اتاقها و محلهای آسایش عمومی امکانات تلفن در آرامشگاهها تلفن در حمام های شخصی
👈 جای اتاقها : (به جز حمام ها، مدخل و ایوان، 12 برای اتاقهای دو نفره و 14 برای یکنفره
👈 وسایل و اثاثیه اتاق ها : بیشترشامل تختها با دست کم به ابعاد 210 سانتیمتر، میز کنار تخت، میز تحریر، میز آرایش، آیینه، قفسه ویژه با وسائل میهمانان، صندلیها و ایوان برای هر اتاق و آپارتمانهای شخصی گوناگون
👈 پنجره ها با پرده های دو لایه ضخیم
👈 تاسیسات الکتریکی : چراغهای مستقل برای سقف، دستشویی و یک چراغ کنار تخت برای هم میهمان و چراغ مطالعه کنار صندلی دسته دار و میز تحریر
👈 بالابر : هر جا که بیش از یک طبقه دارد و آسانسورهایی جداگانه برای خدمات باربری
👈 صبحانه : سرویس درون اتاق
👈 سرسره ها، تالارها، محلهای استراحت همگانی نسبت به گنجایش هتل، طبقه ها با کفپوش مناسب
👈 کارکنان : کارکنان پایه ای (مدیر واحد پذیرش، سرپیشخدمت و خانه دار) باید به دو زبان آشنا باشند. سایر کارکنان در ارتباط مشتری باید دست کم چیزهایی از یک زبان بدانند. (به جز زبان عربی) و دارای لباس یک شکل و یک دست
👈 اتاقهای نهارخوری، رستوران و اتاقهای نهارخوری شخص
👈 وسایل باربری
👈 رادیو، دستگاه مرکزی پخش موسیقی در هر اتاق
👈 تلویزیون در هر اتاق
👈 خدمات اتاقها در 24 ساعت
👈 استاندارد برتر برای تمرین و درجه بندی هتل
👈 خدمات پذیرایی : تالار پذیرایی با خدمات کشاورزی – وسایل رختشویی و خشکشویی در هتل
👈 کافه تریا با خدمات 24 ساعته
👈 بار جداگانه
👈 جای پارک ماشین و گاراژ متناسب به نیاز مشتری
👈 باجه کتاب
👈 خدمات اطلاع رسانی و مبلغ همگانی
👈 نهارخوری و آسایشگاه کارکنان
👈 یک دستگاه آژیر و شماری از دستگاههای آتش نشانی در جاهای همگانی و خدماتی و پلکان گریز در برابر آتش با ماکزیمم فاصله 30 متر تا هر اتاق
👈 دسترسی به خوردنی و نوشیدنی در اتاقها : خدمات 24 ساعته
👈 دسترسی به خدمات ضروری پزشکی
👈 نمایندگی مسافرتی و خدمات تاکسی و خودروی کرایه
👈 خدمات پست و تلگراف و تلکس و خدمات صرافی از بیگانه
👈 دستیابی به تالار زیبایی و موآرایی و فروشگاههای کالای سوغاتی
👈 باشگاه شبانه و تالار موسیقی
👈 تالار میهمانی نشست (کنفرانس)
👈 باغ یا باغچه یا مهتابی عمومی ـ(جای باز)
👈 استخر شنا
👈 دست کم دارای سونا، ژیمناستیک، ورزشگاه
👈 صندوقهای جداگانه سپرده گذاری ایمن برای میهمانان در صورت نیاز

نرم افزار هتلداری، نرم افزار انبارداری، نرم افزار حسابداری

هتل 7 ستاره وجود خارجی ندارد

👈 اگر می بینید یا می‌شنوید که هتلی خود را هفت ستاره معرفی می‌نماید تنها به این دلیل است که وجه تمایز خود را نسبت به هتل‌های دیگر نشان دهد و ثابت کند که ارائه امکانات و خدمات این هتل فراتر از حد معمول و یا پنج ستاره است.

👈 به زبان ساده‌تر \”هفت ستاره\” نشان افتخاری و یا ستارهٔ نمادین محسوب می‌شود.

👈چون در تعاریف جهانی و استانداردهای تدوین شده درجه‌بندی، هتل‌ها از پنج ستاره فراتر نمی‌روند.

به بالای صفحه بردن