- نرم افزار هتل داری طلوع ،
- خرداد 4, 1398
نکاتی که هرگز نباید در هتل دیده شوند
نکات آموزشی زیر هم برای مدیران هتل و هم برای پرسنل هتل باید مورد توجه باشد. چون همین نکات کوچک هست که مسافران از روی آن کیفیت و سرویس دهی هتل را قضاوت میکنند
- نیمه شب وارد هتل میشوید کارمند هتل که برای شب کاری حقوق میگیرد در لابی رختخواب انداخته یا روی چند مبل خوابیده و خوابآلود با لباس خواب جواب ارباب رجوع را میدهد.
- نیمه شب در هتل را بسته باشندو مسافر زنگ بزند وارد شود.
- روی میز رسپشن را یک سوراخ طراحی کرده باشند که مسافرین موقع خروج از هتل کلید را در این محل بیاندازید. زیرا رسپشنیست حال و حوصله گفتن صبح بخیر یا عصر بخیر را به مسافرین ندارد.
- هتلی که رسپشنیست پشت میز رسپشن در حال خوردن چای یا ساندویج است با دهان پر جواب میدهد.
- هتلی که پشت شیشه درب ورودی نوشته اتاق خالی نداریم. حتی اجازه ورود میهمان را به هتل نمیدهند چون اتاق خالی ندارند (پاسخ دادن زحمت دارد و برای راهنمائیکردن هم که پولی را دریافت نمیکنند).
- هتلی که پشت میز رسپشن صندلی بگذارد و رسپشنیست نشسته جواب مسافرین را بدهد.
- رسپشنیست پشت میز رسپشن یا کارکنان جلوی میهمانان در حال سیگار کشیدن یا روزنامه خواندن باشند.
- رسپشنیست بدون کت با پیراهن پشت میز رسپشن در حال انجام وظیفه باشد.
- افراد غیر مسئول پشت میز رسپشن بروند، یا پاسخ تلفن را بدهند.
- تلفنچی یا رسپشنیست تلفنی را وصل به اتاق کرده و میهمان در اتاق نیست در این حال تلفن چی هم روی خط نمیآید که مخاطب متوجه شود که تلفنچی در حال پیگیری است.
- هرگز نباید در هتلی تلفن گویا نصب کنند زیرا میهمان وقتی از راه دور تلفن میکند باید مدتها پیامهای را گوش کند که هیچ کمکی به میهمان نمیکند فقط او را عصبانی خواهد کرد.
- وقتی فکسی برای هتل بخواهد برسد تلفنچی سئوال کند شما کی هستید و از کجا فکس میفرستید در چه رابطهای است.
- میهمانی بخواهد از رسپشنیست یا تلفنچی سئوال کند و کارمند مسئول مشغول صحبتکردن با همکار خود یا با تلفن در حال مکالمه با دوستان خود باشد و میهمان را منتظر نگهدارد.
- مسافرین چمدان را شخصاً به اتاق حمل کنند.
- مبلمان لابی هتل بههم ریخته و روی میزها کثیف باشد.
- اگر برای رزرو مراجعه کنند بگویند بروید فردا بیائید یا در فلان ساعت بهخصوص چون کارمند مسئول نیست.
- کارمندی که با خندههای بیجا یا نشان دادن میهمانان با دست به همکاران میهمانی را مسخره کند.
- در رستوران یخی که روی میز قرار دادهاند آنقدر بزرگ باشد که در لیوان جا نشود.
- لیوانها و ظروف لب پریده باشد.
- قاشق چنگال را در لیوان آب در روی میزهای رستوران قرار داده باشند.
- بهجای دستمال سفره یا دستمال کاغذی روی میزهای رستوران از کاغذهای کاهی استفاده شود.
- رستوران بستنی را در پیشدستی سرو میکند.
- گارسن موقع سرو غذا در رستوران بدود.
- گارسن جلوی مشتری سوت بزند یا در حال آدامس جویدن باشد.
- گارسن انگشتان را به داخل ظرف و لیوان فرو کرده باشد.
- پیشخدمت برای سفارش غذا به آشپزخانه فریاد بزند یا همکار خود را بلند صدا کند.
- کارکنان با دمپائی در حال خدمت باشند.
- پیشخوان کافی شاپ که شما نبیند آن پشت چه میکنند.
- دستشوئی و توالتها آنقدر کثیف است که شما رغبت نمیکنید دست به در دستشوئی بزنید.
- در سرویسهای عمومی وسیلهای بهداشتی برای دست خشککردن نباشد.
- در دستشوئیها صابون مایع نیست یا اگر هست آنقدر کثیف است که برای شستن دست رغبت نمیکنید.
- دربان هتل بدون توجه به میهمانان با دوستانش صحبت کند، یا در حال شوخی باشد.
جمع بندی:
نکاتی که به آنها اشاره شده چناچه در هتلی دیده شود توجهی به رفتار کارکنان با میهمانان ندارند و کارکنان هتل نیز آموزشهای لازم را ندیدهاند اینکه هتلها و رستورانهای که هنوز پی نبردهاند که چرا میهمانان تمایلی ندارند به چنین اماکنی مراجعه کنند دلایل گوناگونی وجود دارد.
هتل یا رستورانی که نتواند به هر دلیلی رضایت، آسایش و آرامش لازم را ارائه نماید برای جلب مشتری به طریق غیرمعقول میپردازد مانند اینکه برای هر مسافری که تاکسی به هتل میآورد مدیریت هتل وجهی از پیش تعیین شده به تاکسی پرداخت کند.
این مورد خود گواه کیفیت نامطلوب و عدم مدیریت صحیح هتل یا رستوران میباشد که با پرداختن به تاکسی و غیر و سعی در جلب میهمان کند.
مطالب دیگری که میتواند مورد توجه شما باشد:
مهارت هاي حرفه اي يك كارمند پذيرش
نکات حرفه اى در پذیرش هتل
وظایف عمومی مدیران هتل
نكات ضرورى در پذيرش هتل